top of page

Photos by Alessio Riedi

Nashville,Tennessee

Nashville è così: ricca di luci, di colori, ricca di suoni e di vita.

Ogni angolo di Broadway ha migliaia di storie da raccontare, migliaia di speranze, parole, litigi e abbracci. 

Broadway di Nashville è squillante, Broadway è brillante. 

Lì la vita scorre con un pizzico di pepe, con più spensieratezza e con una dose di incoscienza, quella che non guasta mai avere un po’.

Nashville è il centro delle speranze dei musicisti, è il punto di partenza di molti, famosi e meno famosi. A Nashville si respira voglia, passione, sudore, gioia, frustrazione, disperazione e poi ancora voglia, passione, sudore, gioia, frustrazione, disperazione; sentimenti che non si fermano. A Nashville si percepisce un circolo, una forma di energia continua, alta, bassa, alta, bassa e poi sguardi, sorrisi, parole, rumori, voci, note musicali, qualsiasi esse siano sono sempre e comunque vibrazioni di speranza, vibrazioni che invitano all’andare avanti, vibrazioni che invitano a non mollare, mai. 

A Nashville le persone si costruiscono, ricostruiscono, restano in equilibrio, non si fermano, cadono, rimbalzano e volano. 

Nashville è così: ricca di luci, di colori, ricca di suoni e di vita. Nashville è così: un invito a questo circolo essenziale della vita. 

​

This is Nashville: rich if lights, of colors, rich of sounds and of life.

Every corner of Broadway has thousands stories to talk about, thousands of hopes, words, fights and hugs. 

Broadway of Nashville is shrill. 

Broadway is bright. 

Over there the life flows, it flows with some more thoughtless, some unconsciousness, that one that is never bad to have. Nashville is the centre of all the musicians’ hopes, it’s the starting point of many, someone is famous, someone isn’t. 

In Nashville you can breath passion, sweat, happiness, frustration, desperation and again passion, sweat, happiness, frustration, desperation: feelings that never stop.

In Nashville you may feel a circle, a sort of never ending energy, up and down, up and down and then look, smiles, words, sounds, voices, music notes, whatever they would be, they are always and in any case vibes of hopes, vibes that invites you to never give up and move on.

In Nashville people create themselves, they recreate themselves, they keep the balance, they keep moving, they fall, bounce and they fly. 

This is Nashville: rich of if lights, of colors, rich of sounds and of life.

This is Nashville: an invitation to this essential circle of life. 

bottom of page